lördag 31 mars 2012

Dressyrträning på Tokarp +otrolig bedrift!

Igår var vi på Tokarp och tränade dressyr i en väldigt turkos outfit. Vi fokuserade på ryggningar och till en början var det lite svårt att få honom att stanna och rygga i form, sen efter ett tag när vi fått lite hjälp så gick det ganska bra. I slutet var han ganska trött på mig och ville absolut inte rygga, det visade han genom att rygga snabbt som fan och sen kasta sig framåt igen? Jag avslutade med lite positiv ridning och sen fick han sin müssli i transporten och då verkade han betydligt gladare!

Och just det! Största bedriften igår var nog inte ridningen utan det faktum att jag körde upp till Tokarp alldeles själv!!! Jag har kört transport med häst i två eller tre gånger förut, men då har pappa varit med och hjälpt till, nu var jag helt ensam. En annan väldigt positiv grej är hur lätt han har blivit att lasta! Förut fick vi lasta med linor, flyttad mellanvägg och vara minst tre som var tvungna att hjälpa till. Nu lastade jag honom helt själv, det är numera bara att leda honom fram och upp på rampen och sedan går han in själv medan jag stänger dörren bakom honom! Han är så himla duktig<3

1 kommentar:

  1. Gud va kul mony att det går så bra med lastningen!!! :)

    SvaraRadera