söndag 18 mars 2012

Longering

Idag gick jag upp vid halv åtta ca för att hinna med att träna Donatello innan skolan, det blev longering i paddocken. I första varvet när jag släppte ut honom på linan så drog han iväg i full galopp med några bocksprång! Tillslut lugnade han sig och jag började att öva övergångar mellan halt - skritt - trav - galopp tills han lyssnade någorlunda på mina kommandon. Sen bytte vi varv och gjorde samma sak där. Efter det satte vi på en halsförlängare så att han fick jobba lite i båda varven. Vi höll nog på i cirka 30 minuter och efter det var han svettig och lite trött.

Dock gillar jag inte riktigt halsförlängaren, den ger inte den eftergiften som jag vill och jag tycker att den är svår att arbeta med. Sen är våran nog lite för kort? Jag skulle vilja köpa ett par inspänningstyglar, sådana som finns att köpa här. Är det bra eller finns det något bättre alternativ?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar