onsdag 14 mars 2012

Dagens ridtur

Idag var vi ute och skrittade och travade i ca en timma, det jag fokuserade mest på var min sits. En annan viktig grej som vi jobbade på var att han inte skulle ta tag i bettet utan att vara mjuk och följsam, samt att jag skulle ha mjuka händer. Det fungerade bra de första 40 minuterna men sen blev han något trött och tyckte troligen att det här var väldigt onödigt! På fredag väntar träning på Tokarp och jag hoppas att vi kan lösa lite fler krångliga saker då.

Och på tal om något annat, jag har haft känslan av att vara för lång för honom ett tag nu, eller kanske att han har krymp, jag vet inte. Konstigt känns det i alla fall. Det är ju inte så att han inte är viktbärande och så vidare, mer att jag känner mig som en ranglig pinne på honom, haha! Nej nu ska jag sova istället. Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar