söndag 25 mars 2012

Dressyr CR LD:3

Haha fult med bilen i bakgrunden, borde klippt bilden men orkar inte, nu ska jag sova!

Idag var jag och Donatello uppe på Tokarp och red LD:3. Detta var vår andra dressyrtävling någonsin tillsammans och vi red samma program idag igen. Jag hade lite panik i morses när jag insåg att jag inte kunde ta mig in i huset från friggeboden då jag glömt mina nycklar där inne, alltså hade jag inga stallkläder eller liknande att ta på mig. Jag ville inte ringa och väcka någon vid halv sju på en söndagsmorgon, speciellt inte när klockan var halv sex enligt vintertiden..

Vi hann i tid till slut och hade ett tag på oss att värma upp, dock hade jag ingen som var med mig och kunde hjälpa till att hålla ordning på vilken ryttare i startordningen det var som red. Det resulterade till att jag först värmde lite och sedan fick jag skritta bort och kolla vem som red och sedan tillbaka för att värma och så vidare. så framridningen flöt inte riktigt på som jag ville.

Själva ritten kändes okej, även om framåtbjudningen kunde varit bättre och formen kunde ha varit lägre. Men jag var nöjd med ökningarna till mellantrav några steg och sedan tillbaka till arbetstrav på diagonalen i alla fall! Han drog inte upp huvudet och sprang utan gjorde istället vad jag bad honom om, öka lite och sedan minska igen. Vi fick 7:or på de två gångerna som det momentet var med.

Totalt så fick vi 3 stycken 6:or, 5 stycken 7:or och 4 stycken 8:or och den totala poängen blev 69,4%! Mitt mål denna tävlingen var att få minst en åtta och få bättre i procent än förra gången då jag fick 63,9% med bara 6:or och 7:or om jag inte minns helt fel. Jag uppnådde båda målen och är himla stolt, det kändes inte som att det gick bättre denna gången, men jag är nöjd. Men energin måste vi jobba på! Det fick vi påpekat för oss förra gången också. Träning på fredag, då kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar