torsdag 8 mars 2012

Simprov

Det här är vad jag gjorde idag, simmade 150 meter bröstsim och 25 meter ryggsim utan armtag. Sen hämtade jag en docka 1,5 meter ner och livräddade den 10 meter. Mer behövs inte för att klara polisens simprov!

Sen simmade jag lite motionssim också när jag ändå var där och hade betalat för att gå in. Totalt blev det 60 längder, alltså 1500 meter. Motionssim är bra, för man blir aldrig så trött så att man absolut inte klarar mer, man kan fortsätta hur länge som helst. Eller ja, inte riktigt kanske, men blir man trött när man simmar bröstsim så är det bara att byta till ryggsim och tvärt om. Det enda problemet jag har när jag simmar är att jag efter ett tag får ont i nacken, jag antar att jag har för dåligt med muskler eller att jag spänner mig.

1 kommentar:

  1. sv, vet du att det är så då? Och oavsett, det som hon skriver om ger mig en extra knuff att komma igång och det är värt att läsa bara för det tycker jag =) Sen känner jag henne ändå inte i verkligheten så för mig spelar det egentligen inte någon roll hur hon är där

    SvaraRadera