fredag 2 mars 2012

Träning med presenningen

Jag köpte en presenning sista jag var i Ullared, jag tänkte öva med Donatello så att han skulle kunna gå över den när man prasslar, ha den över sig, ha den över huvudet och så vidare. Men det var inte alls roligt! Han reagerade inte ett skit på den förutom lite när han inte såg något. Men efter bara några minuter litade han på mig trots att han hade den framför ögonen.

Visst, det är väl fantastiskt att han litar på mig och att han inte är så himla tittig, men jag hade tänkt att "detta är något som vi skulle kunna ha som mål och öva på i några veckor" Bah! Det kanske är annorlunda om jag sitter på honom istället för att gå jämte? Jag får helt enkelt testa det nästa gång.

1 kommentar:

  1. Jag övade mkt sånt med D när jag hade honom :) paraplyer, skicka honom under en hängande presenning mm :) där ja hade honom innan de stallet ni var i så va de mkt folk i rörelse, barnvagnar rullskidor smala mörka tunnlar mm så Han är ganska miljötränad :) kul att du oxå vill träna lite sånt :) hur går de me körningen? Jag tror inte Han blivit körd tidigare. Inte vad jag vet iaf. Kram

    SvaraRadera