fredag 2 mars 2012

Dagens träning

Det mesta är från Hööks, allt utom pannbandet och västen. Det var i alla fall ungefär såhär vi såg ut idag på dressyrträningen. Fick tyvärr inget kort på det, men vi var grymt snygga och grymt duktiga, om jag får säga det själv!

Nej men det är kul när saker fungerar som de ska och det gjorde det idag, jag är nöjd över dagens pass! Vi tränade att ställa i båda sidor i halt, skritt och trav och sen så gjorde vi tio- och femtonmetersvolter. Jag galopperade ingenting och det var nog bra, det hade nog förstört formen en del. I alla fall, han var som vanligt ganska hård i munnen på högersidan och i vänstersidan fanns det ingen kontakt alls, men ju längre in i passet vi kom desto mer släppte svårigheterna. Vi repeterade en del saker från förra passet och det var skönt, det är ju lättare att komma ihåg ju fler gånger man tränar på något.

Imorgon ska han få vila, eventuellt/troligen blir det en skrittur på kanske 30-40 minuter, men inte mer. På söndag är det ju hopptävling och grejer! För mig blir det dock träning imorgon på friskis, jag kan ju inte sitta och slöa hela dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar