söndag 11 mars 2012

Dagens ridtur

Så himla skönt att nästan all snö är borta nu, igen. Våren är verkligen på väg och vägarna är fantastiska att rida på, mjuka och trav/galoppvänliga!

Idag blåste vi nästan bort! Vi tog en runda på en och en halv timma ca och då med mycket trav och galopp. Tog rundan upp mot TVmasten och där blåste det så mycket så att jag inte hörde hans hovar mot marken och inte heller bilen som bara var någon meter bakom oss. Sen red vi ner mot gamla riksväg 40 och följde den en bit för att sedan ta galoppbacken upp tillbaka mot masten och vidare hem igen. Mycket trav med fokus på rätt form.

När vi kom tillbaka hem igen hade jag knappt 10 minuter på mig att byta om för att sedan åka in till stan för invigningen av miljöpartiets nya lokal, det var kul och det var mycket folk! Sen drog jag direkt vidare på släktkalas och melodifestivalstittande, rätt låt vann, eller hur?! Loreen var fantastisk! Nu ska jag titta lite på TV och sen sova. Imorgon blir det gymmet, ridtur och ponnyakuten!

2 kommentarer:

  1. Hejade på Baby doll eller Mystery ;)

    SvaraRadera
  2. sv: Tack för kommenteraren =) Det är typ så som jag/vi har tänkt och vi har faktiskt funderat på motionsgrupper som bara har den nödvändigaste teorin men som inte heller rider på banan lika mycket som de andra. Bara för att få motion liksom. =)

    SvaraRadera