tisdag 6 mars 2012

Uteritt i kylan

Fin bild från hopptävlingen, kortet är taget av Tina Johansson! Kolla speciellt in hur fint pannbandet matchar med schabraket!

Idag var jag och Sivans medryttare ute i runt en timma, vi tog galoppbacksrundan, det var lite fruset på sina stället men annars fungerade fint att rida i alla gångarter. Sivan blev dock lite andfådd efter en något längre galopp i uppförsbacke, men resten klarade båda hästarna galant. Donatello var pigg och kändes fin att rida. Jag försökte att träna lite form och sådant som vi tränat på i dressyren, men tempot blev lite för högt för honom, det är inte lätt att vara kompis med en travare när man själv inte har så långa ben! På tal om något annat så såg vi tre rådjur, Donatello stirrade på dem med huvudet högt medan Sivan var för trött för att lägga märke till dem just då.

Nu ska jag kolla lite på TV och sen gå och lägga mig, absolut senast 23.00, jag börjar 08.00 imorgon igen... Jag har inte gått upp senare är 07.00 på minst en vecka nu, inte ens i helgen kunde jag sova ut, det känns i kroppen!

Imorgon ska jag rida om jag hinner, måste till badhuset och få papper på att jag kan simma! Ska man söka till polishögskolan så är det en massa grejer som måste ordnas i förväg, bland annat intyg på att man kan simma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar