fredag 30 mars 2012

Jobbiga funderingar del 2

Bild från gårdagen.

Jag har kommit fram till hur jag ska fortsätta i frågan om att ha kvar Donatello eller inte. Eller jag tror det i alla fall. Jag har funderat på om jag inte ska åka och provrida någon/några hästar för att se hur jag känner. Antingen så kommer jag väl fram till att jag absolut inte vill ha någon annan häst och väljer att behålla honom eller så kommer jag väl fram till att det finns andra hästar som jag kan utvecklas mer med.

Om jag nu skulle komma fram till att sälja Donatello så kan det verkligen inte bli till vem som helst! I så fall måste jag veta att han får det bra och helst skulle han inte få flytta mer än absolut max 20 mil här ifrån så att jag ändå har en chans att kunna hälsa på honom. Helst skulle jag vilja känna personen ifråga men det kan ju bli ganska svårt. För jag tror inte att jag känner någon som letar efter en häst.

Jag ska sätta mig och prata igenom allt med mamma när hon kommer hem på måndag, just nu är hon i Egypten och jag hade gärna bytt plats med henne!

1 kommentar:

  1. Det var precis på samma sätt som jag kände när jag bestämde mig för att sälja D. Just då var jag väldigt inne på att komma längre i hoppningen och dressyren och kände att han nog inte skulle kunna ta mig dit. När jag hade honom så hoppade vi 90 ibland på träning men ej så ofta eftersom han ej kändes säker på det. Man måste ju hoppa 90 för att tävla och vi var på en tävling en gång och startade 2 ggr i 90-klassen men vägrade ut oss fort.
    Dressyren kan man ju kämpa med men jag förstår hur du känner. Jag kunde längta så mkt efter att ha en häst med lugn fin galopp som man kunde arbeta med och inte bara hålla in och fokusera på att inte rejsa runt...

    Sen när jag hade haft en annan häst ett tag så saknade jag D väldigt mkt. Han hade (har) ju många plussidor som man inte får missa heller.

    Men jag tycker att det låter smart att provrida några andra hästar för att känna känslan, det är ju inte så dyrt heller :)

    Åh hade gärna köpt tillbaks honom! Men vet ej om jag har råd med 2 hästar :/

    SvaraRadera