söndag 14 oktober 2012

Clear round i dressyr

Lånad bild från den här bloggen

Med tanke på att Jan Brink skulle hålla i en clinic på hästmässan idag vid ett så var jag inte säker på om jag hann att vara med på tävlingen, men jag valde att rida i den första klassen för att hinna i tid. Det blev alltså en LD:3, egentligen har vi väl passerat det programmet redan och borde väl hålla oss på LC-nivån. Men det är ju alltid kul att komma ut på lite tävlingar och det är ju bra att få träna lite på att tävla, så därför valde jag att vara med på clear rounden ändå. Dessutom så fixade de så att jag fick rida först i klassen, vilket var väldigt uppskattat eftersom att jag hade lite bråttom. 

Dagens klädsel blev inte det traditionella vita och svarta. Jag skippade det vita schabraket och de vita ridbyxorna för att det regnade så och jag ville inte att de skulle bli missfärgade av sadeln. Den svarta kavajen ska bytas ut mot en blå när jag har råd, idag hade jag en marinblå tunn kofta från H&M istället och ett par ljusgrå ridbyxor. Tog även mitt marinblåa schabrak från Sjöhagen wear, tycker att det blev en snygg träningsoutfit, men kanske inte lika kul till tävling. Men på den här nivån så är det ju faktiskt inte på liv och död haha!  

Det gick i alla fall helt okej, det kunde dock ha varit lite mer energi i det hela tyckte jag men det är sådant man får öva på. Lite tävlingsnerver kanske? Det hade dock varit lätt åtgärdat i det här fallet då jag hade kunnat övat lite mer innan på programmet. Jag har ju ridit det förut, så jag gick i princip bara igenom det lite snabbt tio minuter innan start. Inte det smartaste, men det fungerade.

Vi fick 67,7% det var åtta stycken 7:or och fyra 6:or och sen var det 7:or rakt igenom på det allmänna intrycket, så det var jag nöjd med. Nu fick vi en ny rosett att stoppa ner i rosettburken!
Trött Donatello med fin rosett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar