måndag 22 oktober 2012

Svenska hästars värn

Jag visste knappt vad Svenska hästars värn var för något innan hästmässan i Borås var. Jag hade väl kanske hört talas om det någon gång, men inte lagt märke till det nämnvärt. Det är i alla fall en djurskyddsorganisation som jobbar för att hästar inte ska fara illa, ni kan läsa mer på deras hemsida

Just nu har jag inte några pengar alls, men så fort lönen kommer så ska jag ta och betala in ett medlemskap. Jag köpte dock fyra fina julkort för 20 kronor på mässan och genom att köpa dem så skänkte man pengar till föreningen.

Jag tycker i alla fall att de gör ett fantastiskt arbete och tycker att ni alla borde skänka en gåva eller betala ett medlemskap redan idag. Det hjälper något enormt!
SHV Svarten, en av alla de hästar som fått hjälp. Läs mer om honom här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar