torsdag 11 oktober 2012

Dressyrträning

Träningen för Jenny i eftermiddags gick bra trots att jag knappt kunde andas på grund av en jävla förkylning som har kommit smygandes de senaste dagarna. Jenny satt upp på honom för första gången på jättelänge, nästan ett år sedan sist och hon sa att vi har gjort ett fantastiskt arbete med honom. Det är lite orättvist att hon bara kan hoppa upp och få honom att gå superfint med en gång medan jag får kämpa hur länge som helst. Men som hon sa så har hon ridit i trettio år, så det är väl inte så konstigt kanske. Duktig är hon i alla fall  och rolig att träna för!

Nu måste jag träna på att få in den rätta känslan för när jag ska fatta galopp. Idag fortsatte vi träningen med att fatta galopp från skritt, men jag har svårt att känna i vilket steg jag ska fatta. Öva, öva och öva! Imorgon blir det träning uppe på Tokarp i dressyrgruppen, hoppas att det går lika bra då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar