onsdag 3 oktober 2012

Film från hoppningen

Här är en liten video från när vi hoppade idag. Detta är i slutet så han var lite trött i musklerna men jag tycker ändå att han skötte sig riktigt bra. Här drar han upp huvudet och drar lite, men i början av passet så gick det över förväntan, då väntade han på mig och rusade inte som han brukar göra. I slutet gick det som sagt lite sämre, men fortfarande okej! Det märktes på honom att dressyrträningen har gjort ganska mycket nytta. Synd att jag inte har någon hoppvideo från typ förra eller förrförra året.

Jag är nöjd i alla fall! Nu har jag tre viktiga grejer på min checklista över vad jag behöver förändra.

  1. Händerna ska vara ovanför manken!
  2. Våga ge eftergifter oftare!
  3. Håll om med benen vid hoppning, det går inte mindre fort för att skänklarna inte ligger intill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar