onsdag 3 oktober 2012

Hoppning idag kanske?

Nu har jag jobbat klart, jag hjälpte till i köket på dagiset där jag gick när jag var liten. Ska dit och jobba igen på fredag och på fredag eftermiddag ska jag till Ullared med familjen.

Om några minuter ska jag ut och göra i ordning Donatello för en tur till manegen, jag har tänkt att vi ska hoppa lite för en gångs skull. Manegen borde vara ledig vid den här tiden, så jag kan nog hoppa utan att störa någon annan. Två hinder borde räcka och om jag ställer dem som på bilden så kan jag hoppa i en åtta över dem, på så sätt har jag hela tiden ett böjt spår till hjälp med farten. Det vi har svårast för är att hoppa till exempel ett hinder mitt på långsidan. Då har han alldeles för lång tid på sig att tagga och öka farten och jag får svårt att bromsa. På böjt spår går det lättare, tror jag. Sen har jag möjlighet att hoppa på diagonalerna som den blå linjen visar, men det är jag tveksam till.. Vi får väl se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar