söndag 28 oktober 2012

Nytt till Jack

Jack har fått en ny overall idag, jag började med den för ett år sedan och nu är den äntligen klar! Jag hittade den ofärdig i en låda idag och bestämde mig för att sy klart den, och även fixa färdigt lite andra projekt som jag påbörjat.

Jag tycker att den blev riktigt bra och jag älskar tyget som är lite retro sådär. Kragen gjorde jag extra hög så de kallare dagarna, den går att vika ner till hälften om man vill. Jag sydde även på två fickor på rumpan på den för att göra den lite mer intressant. Fickorna fick även guldiga knappar med ett coolt mönster på som en extra accessoar.

Nu när jag ändå har framme symaskinen så ska jag fixa lite annat smått och gott, bland annat ska jag laga ett halsband till honom och sy ett par skor till vintern. Jack fryser så mycket om tassarna och klarar inte av att gå längre promenader när det är snö ute. Nu ska alltså det problemet lösas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar