fredag 12 oktober 2012

Inkörning -dag 5 av 14

Idag gick det jättebra! I början var han lite tittig men sen när han kom in i det så gick det super! Jag lärde även pappa hur han skulle bära sig åt för att styra ordentligt och det klarade han fint! Efter en stund så bytte vi så att jag satt i vagnen och pappa höll i grimskaftet och en stund senare så tog vi av grimskaftet. Det gick bättre än vad jag hoppats på även om Donatello inte riktigt visste vart han skulle ta vägen när han helt plötsligt gick först utan någon jämte sig. Men han klarade upp det fint och jag travade till och med en bit med honom.

Det bästa av allt var att han tycks ha lärt sig hur han ska svänga! Jag bad honom att vända på en liten parkering för att kunna gå tillbaka samma väg som vi kom och han löste det alldeles själv! Fina hästen! På hemvägen så gick ingen jämte honom alls och det gick jättebra. När kommer bakslaget på allt det här bra som händer? Eller är jag negativ som tänker så? Just nu känns det bara som att det går för bra med allt.. Jag håller tummarna för att det ska fortsätta så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar