torsdag 18 oktober 2012

Nyklippt häst med nytt stalltäcke

Donatello är nu klippt för andra gången denna hösten. Jag hatar att klippa, det tar lång tid, det är hårigt och det blir aldrig riktigt så bra som jag vill att det ska bli. Jag får nog trimma till det lite imorgon. Jag passade även på att testa det nya stalltäcket som han ska få ha i vinter. Tänkte dela med mig av lite positiva och negativa grejer angående täcket.

+Priset, det kostade runt 400 om jag jag inte minns fel.
+Fleecekanten runt halsen känns extra mysig.
+Det var långt, så det räcker en bit ner på benen.
+Tjockleken, skulle tro att det ligger på runt 300 gram fyllning.

-Det är inte snabbknäppen vid bogen.
-Färgen och mönstret. Nu syns inte det på bilden riktigt men det är lila stickmönster. Det ser alltså ut som om någon har stickat täcket. Lite tufft kanske men jag hade hellre sett att det var till exempel mörkblått och lite mer elegant.

Summan av kardemumman(höhö, jag kollar på hela Sverige bakar, så det får bli en bakreferens..) är att jag är nöjd, färgen är ju inte så viktig egentligen och jag får väl leva med att det inte finns några snabbknäppen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar