tisdag 30 oktober 2012

Vintertäcket är på

Det kanske är jag som är mesig, men jag tycker att det är svinkallt ute. Speciellt om nätterna. Vårat stall är inte direkt isolerat heller, vilket kan vara både bra och dåligt. Dåligt för att det alltid är kallt om vintrarna, vattnet fryser och man måste alltid se till så att hästarna är täckade. Bra för att det är väldigt bra luft där inne, det blir aldrig sådär instängt och äckligt. Stallet är så för att taket inte är isolerat och värmen stiger ju som bekant uppåt, där emot är väggarna isolerade så att inte blåsten tränger igenom. Jag föredrar nog ett stall med bra ventilation mot ett stall med värme. Om man nu inte kan få båda det vill säga!

Det jag ville komma fram till var i alla fall att Donatello nu har fått börja använda sitt fodrade stalktäcke om nätterna när det är som kallast!

Godnatt på er!



3 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt täcke :) Vi har slängt på vintertäckena på nätterna nu också, privatstallet är som ett kylskåp :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack (: Det syns inte på bilden, men det är stickmönster på det. Det ser alltså ut som om någon har stickat täcket^^

      Haha det låter kallt! Då är det klart att man ska börja med stalltäcke!

      Radera
  2. Sv: Tack så mycket! Jag tycker också väldigt mycket om rött, som tur är passar Mario i det så jag har en del utrustning i just rött(och så kavajen då). Kavajen är av märket "Equipage", jag köpte den på en hästsportbutik när jag var och hälsade på mina kusiner i Uppsala :)

    SvaraRadera