onsdag 24 oktober 2012

Hoppträning!

Det här var den jobbigaste träningen på hur länge som helst! Ingen dressyrträning slår detta. Det var ca nio hinder uppställda i manegen, allt från kombinationer med olika många språng emellan, det var oxrar, rättuppstående, vattenmatta, plank och så vidare.

I början kändes det väldigt ovant, jag var inte helt fokuserad och Donatello slarvade lite med benen och drog väldigt. Men ju längre in i träningen vi kom, desto bättre gick det. I slutet kändes det helt okej med tanke på hur längesedan det var sedan vi tränade hoppning senast.

En svårighet, förutom själva ridningen då, är att komma ihåg allt. Efter en stund in i träningen så rabblar Hasse upp en bana med elva språng, mitt minne är som en guldfisks. Jag kom bort mig några gånger och fick ropa och fråga vart jag skulle haha! Jag kom ihåg hela banan innan det var min tur, men när jag hade börjat hoppa och var mitt i den så tappade jag minnet helt, det är inte lätt... Det var i alla fall skitkul och Donatello taggade till rejält, jag tror allt att han tycker att det är himla roligt han också! Ska nog vara med på nästa träning igen, fick verkligen mersmak för det här!

Träningen slutade 18.00, efter det han jag bara hem och fixa i ordning lite snabbt med Donatello(Tack Ellen och Linnea för att ni hjälpte till!) och sen var det dags att dra iväg till nästa träning som började 18.30. Det blev alltså en hoppträning och ett cirkelpass mellan 17.00-19.30, så nu är jag riktigt trött och mör i kroppen. Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar