måndag 22 oktober 2012

Inte som det var tänkt

Tänk vad snygg vagnen kommer att bli när jag har målat om den!

Hade tänkt att träna dressyr på banan idag, men den var upptagen, så jag fick tänka om. Det blev en körtur istället, det blev en runda på ca en timma. Vi gick dessutom på en väg som han aldrig gått förut med vagn. Han tyckte nog att det var lite tungt i de branta backarna då han fattade galopp istället för att trava. Jag lät honom galoppera, under kontroll, han stack inte. Jag vet inte om det var rätt sak att göra, men det fungerade i alla fall och han var nöjd.

Det var en jävla idiot som körde förbi med sin fula skruttiga volvo i full fart, tre gånger! Fan vad arg jag var. Smal grusväg med ganska djupa diken, inte direkt ett ställe jag skulle vilja köra i diket på med häst och vagn. Hur tänker man när man kör så fort förbi ett levande djur?! Aja, Donatello reagerade inte nämnvärt i alla fall.

En sak som vi måste öva mer på visade sig idag, jag måste lära honom att stå stilla när jag ska hoppa i vagnen! Han har alltid stått still förut, men då har vi varit två som hjälpts åt. Idag var jag själv och det tog ett tag innan det fungerade som det skulle. Turen gick i övrigt kanon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar