lördag 24 november 2012

Barnvakt....


Har man inte pengar så att man kan gå ut på krogen med fina vänner(jag har alltså inte ens råd med bussen in) så får man sitta barnvakt istället. Jag och Ellen är hemma hos våra småkusiner och ska vara det någon timma till. det är första gången vi vi ska natta dem och det är inte helt lätt ska jag säga er. Den yngste vill inte riktigt somva och om det är för att hans pappa inte är hemma eller för att vi är sjukt dåliga barnvakter vet jag inte.. Nej men vi är ganska bra måste jag nog påstå, jag ska snart gå upp och kolla till dem.

Det var tanken att vi skulle ut med vagnen idag men istället fick jag hoppa in och jobba från 09.00 till 16.00 så när jag kom hem var det redan mörkt ute. Istället blev det longering i paddocken med longeringssystemet, det gick bra förutom att det tog ett tag innan han vågade gå på hela banan. Jag tror att han har blivit mörkrädd och runt tre av fyra sidor är det skog. Det som gick bäst idag var traven, han höll en bra och jämn takt utan att springa iväg som han brukade göra när jag longerade honom för typ ett år sedan.

Imorgon ska jag ta en tur med vagnen i alla fall, vi måste ju hålla igång det lite så att han inte helt glömmer bort vad det handlar om, någon som vill följa med? Vi får hoppas på bra väder och en lagom pigg häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar