tisdag 27 november 2012

Kul träning i skitväder

Jag hatar när det småregnar, så så att man knappt märker att det regnar förutom att man blir jätteblöt. Aja, jag trotsade min förkylning och vi fick ett riktigt bra pass med bland annat galoppövningar, repeterande av framdelsvändningar och tempoväxlingar. Jag testade även vad han tyckte om att göra bakdelsvändningar och det fungerade ganska bra, i början förstod han inte riktigt hjälperna och vände på framdeles istället men efter ett tag fattade han hur han skulle göra. De kanske inte blev perfekta men sen så har vi ju inte övat på det på typ ett år.

Som avslutning red vi igenom LB:1 så gott det gick, paddocken är ganska liten och fyrkantig så det blev lite svårt med vissa vägar. Mellangaloppen och avbrottet efter den är nog det svåraste i programmet, i högergaloppen blev det knappt någon ökning och avbrottet blev inte alls bra. I vänstergaloppen där emot gick det helt okej. Jag hade gramanen till hjälp men den hängde löst nästan hela tiden. I april ska vi nog klara av att rida en LB:1 snyggt hoppas jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar