fredag 16 november 2012

Hustrumisshandlare!

Jag blir så trött på den j*vla hästen! Idag när jag tog in Sivan så stod Donatello redan i sin box och när hon snurrade runt för att komma åt sitt hö så sträcker han sig över mellanväggen och hugger henne i huvudet. Lite tur i oturen hade vi dock, det var hans övertänder som gjorde jacket, hans undertänder träffade bara några centimeter ifrån ögat på henne. Hade han bitit henne i ögat så vet jag inte vad jag hade tagit mig till.

Sen är han överlag ganska elak mot henne, hon får inte äta ur hönäten om han inte tillåter det, han kan ställa sig i vägen för grinden, vattnet och så vidare och sen är han himla duktig på att jaga bort henne också. Men så fort hon lämnar honom kvar i stallet eller hagen så står han och gnäggar efter henne. Är inte det typiska tecken för en hustrumisshandlare?! Blir sjukt avundsjuk när hon inte är där och är elak mot henne när hon är där?

Nej men jag älskar min fulhäst trots allt! Men hästar överlag behöver nog lära sig lite om jämnstäldhet, feminism, antirasism och så vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar