onsdag 28 november 2012

Lång och härlig uteritt!

Vi är högt upp och det märks, det både blåser mer och det är mer snö/frost här jämfört med hemma hos oss där all snö försvann i morses.

Idag var jag och Ellen ute med hästarna, en timma och femtio minuter tog det att ta sig runt denna rundan. I början är det mycket uppför och då passade vi på att köra mycket galopp i backarna(självklart efter en uppvärmning i skritt och trav i ca 20 minuter) och sen går det mycket nedför och då fick de pusta ut lite. Den sista delen av rundan är några kilometer på banvalen, alltså en plan raksträcka, och där blandade vi mycket mellan trav och galopp innan vi skrittade på långa tyglar hemåt. 

Så nu har de fått rikligt med motion, Donatello svettades rejält och jag behöver klippa honom snarast. Jag var också ganska trött efteråt och har legat inne i soffan resten av kvällen. Efter en förmiddag på jobbet och en så lång och krävande ridtur med mycket kall blåst så har jag inte blivit mindre förkyld.. Inte mer heller men jag måste bli frisk någon gång. Imorgon tränar Ellen honom för Jenny, så då kan jag ta det lugnt.

Ps. Filmen ta hur lång tid som helst att ladda upp så därför kom den aldrig upp igår, får se om det blir ikväll istället. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar