fredag 16 november 2012

Resultatet från pysslet!

Dressyrsadeln mår nog toppen nu!

Här är resultatet av min sömnad, de blev fantastiskt bra måste jag säga! Jag valde att bara ha resår insydd i dem så de är alltså bara att dra på stigbygeln. Jättelätt! Jag hittade även två överblivna nitar som jag fäste, en på varje nere i bakre hörnet. Snyggare i  verkligheten än på bilden då jag tagit kortet i en konstig vinkel. Niten sitter inte så snett och utanför som det ser ut på bilden. 

Jag har i alla fall fått inspiration till ett par till som jag ska tillverka. Hoppsadeln vill ju också ha det mysigt med lite skyddande fleece. Den är ju dessutom i skinn, så repor uppstår lättare på den och den är alltså i större behov av skydden än dressyrsadeln. Jag tänkte även försöka mig på att sy ett nytt sadelöverdrag till hoppsadeln då det jag har nu har ett hål i sig och vit målarfärg på, dessutom är det litet och svårt att få på. Jag återkommer med resultat!

2 kommentarer:

  1. Du kan ju få ett sadelöverdrag av mig annars :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad ska du ha på din blivande hästs sadel då?!

      Och förresten, du behöver nog köpa en sadel till ditt sadelöverdrag ;)

      Radera