onsdag 7 november 2012

Hoppträning för Hasse!

Nu är jag hemma efter en timmas hoppträning och en timmas cirkelpass, båda inpressat på två och en halv timma! Så nu ska jag bara ut och fixa till i stallet och sen ska jag ta det bara lugnt! Hoppningen var svinkul! Det gick faktiskt ganska bra stundtals och vi hoppade till och med 90 cm, det tror jag aldrig att jag har gjort med honom förut.

Mitt i studsen!

Vi hade en hel rad med hinder på medellinjen, fyra studs och sen ett galoppsprång tills sista hindret som var en oxer. Vi hoppade den linjen några gånger och på slutet låg oxern på 90 cm. Jag älskar att hoppa studs! Det blir ett så bra flyt och Donatello har inte en chans att springa iväg för fort då hindren bromsar. Sen får man lite fart i och med att det är ett galoppsprång fram till sista hindret och då är det lättare att ta den även om det är lite högre. Hade det stått för sig själv så hade det varit mycket svårare att komma fel på det. ett problem som uppkom under denna övningen var att han gärna drog åt något håll, så jag måste nog träna lite på att hålla om lite bättre med båda skänklarna lika mycket och titta åt det hållet jag ska, rakt fram.

En utav de svårare övningarna.

En utav de svåraste svåraste övningarna var när vi först hade hoppat det på bilden(först tre studs och sen två galoppsprång till oxern) och sen tog det från andra hållet. Vi kom in i studsen i full fart första gången. Andra gången gick det bättre, då rätade jag upp mig mellan oxern och studsen så att jag kunde få tillbaka honom lite bättre. 

Ellen var med och hjälpte till och filmade även när vi hoppade på böjt spår, jag ska försöka lägga upp en film på det imorgon så får ni se hur det går för oss!

1 kommentar:

  1. åå va roligt mony! hade vart skitkul å se film på er :D

    SvaraRadera