måndag 19 november 2012

Han har fått jobba

Ronja, Donatello, Ellen och Sivan

Donatello fick visa sina skådespelarfärdigheter i lördags då Min systers kompis spelade in en film som något skolarbete. Han spelade rollen som Obamas hästoch jag tror att det gick bra. Ska kolla om filmen kommer upp på youtube senare. I alla fall så blev det ingen ridning för mig den dagen då de tog en ridtur med båda hästarna till stället där de skulle spela in. Så det blev en heldag för dem och jag tog det ganska lugnt!

Datorn har förresten inte fungerat på hela helgen, den har varit superseg och jag har hatat den ganska mycket, jag har inte kunnat blogga eller i princip någonting annat. Virus kanske?

Igår var mammas jobbarkompis dotter här och red igen. Jag bad Ellen att följa med på Sivan så att Donatello kunde ha någon att trava och galoppera efter, då blir han inte riktigt så stark och jag behöver inte oroa mig för att han springer iväg när jag inte har en chans att springa ikapp. Det gick i alla fall bra och hon som rider klarar av honom bättre och bättre! Hon har ju trots allt bara ridit honom tre gånger och han är inte precis den lättaste hästen. Jag fick i alla fall en timmas motion!

På kvällen tog jag och Ellen  med Donatello till manegen för att hoppa lite men vi kunde inte ställa upp några hinder då de tydligen har westernträning där varannan söndag som vi inte visste om. Aja, det blev lite extra träning i alla fall och hoppningen får vi väl ta nästa söndag fast på morgonen istället.

2 kommentarer:

  1. Rider Ronja Donatello? :P

    var gärna med i min tävling om att vinna ett hästporträtt! =) Enkelt att vara med!
    http://trinnie.blogg.se/2012/november/vinn-ett-portratt-pa-din-favorithast.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon ville rida lite oftare än bara sina lektioner på tokarp så hon har fått rida här några gånger (:

      Ska kolla på detta du!

      Radera