söndag 4 november 2012

Clear Round

Hinder nummer fem och sex

Idag var vi och hoppade två rundor på 60 cm, första rundan blev en clear round och på andra rundan fick vi ett nedslag. Överlag är jag riktigt nöjd med rundorna, nedslaget hade jag inte kunnat göra så mycket åt känns det som. Klart att vi kan träna och göra detta så mycket bättre, jag behöver träna på min sits och att hålla uppe blicken och kolla åt det hållet jag ska bättre. Sen behöver vi få lite mer rutin i hoppningen, men vi har ju  precis börjat ta upp hoppträningen igen så det kommer väl. 

Dagens förbättring: Farten helt klart! Ett kvitto på det var mamma, hon var inte livrädd för att vi skulle gå om kull den här gången. När vi började hoppa så gick det superdupersnabbt!

Dagens tråkiga: Paddocken, efter allt regn så var det ganska mycket vatten i den.

Dagens bedrift: Jag lyckades ganska bra med att backa med transporten när jag skulle ta mig därifrån!

Dagens svåra: Köra transporten mjukt upp för grusvägen, hålor överallt. Det kan väl varken vara bra för bil, transport eller häst skulle jag tro.

Dagens bästa: Rundorna kändes helt okej och jag var i tid. Kanske spenderade lite lång tid på framridningen då jag fick skritta ganska mycket för att han inte skulle bli trött i musklerna innan start. Men vi behövde inte stressa i alla fall och det var skönt!

Dagens behöver öva mer på: Vägarna före och efter hindret!

1 kommentar: