torsdag 22 november 2012

Video från hoppträningen igår!


Haha fantastiskt vad dålig kvalité det blev när jag laddade upp filmen från mobilen direkt till youtube.. Detta är i alla fall från hoppträningn för Hasse igår. Jag tog mig råd och lånade lite från mitt sparkonto och har lovat mig själv att betala tillbaka så fort lönen kommer nästa vecka.

Träningen gick till och från bra. I början kändes han väldigt loj och gick knappt framåt, jag lånade ett spö och behövde bara hålla i det i några sekunder innan jag insåg att det inte heller kommer att fungera, han blev spänd och stirrig så det la jag ifrån mig. Jag gillar inte spön och inte han heller, han måste gå framåt för att han vill och inte för att jag tvingar honom och det fick jag ett kvitto på också. Problemet löstes under första hoppövningen då vi skulle trava runt på fyrkantsspåret och travhoppa ett hinder på varje långsida. Då var han också seg och bröt helt plötsligt av precis framför hindret, drog ner bommen och bajsade... Dumma älsklingshäst! Efter det var han i alla fall mer på hugget!

Det svåraste under hela träningen var att komma ihåg banan. Jag kan ha det sämsta minnet någonsin när det gäller att komma ihåg saker snabbt. Hasse pekade ut en bana på 12 språng och sa hoppa det.. Trots att det var en som hoppade banan före mig så hoppade jag ändå fel hinder och var emellanåt tvungen att ropa och fråga vart jag skulle. Hur tränar man upp minnet enklast?! Inte nog med att minnet svek mig så började både jag och Donatello bli trötta, så det gick inte så himla bra och när vi sedan blev tillsagda att hoppa hela banan en gång till så trodde jag att jag dog. Fan vad jobbigt det var rent ut sagt!

Mvh
Tjejen med dålig kondition och dålig sits(måste spara ihop till en ny sadel snarast! Jag kan verkligen inte få bak skänkeln mer för där sitter det någon kloss under kåpan som ska vara något slags stöd, men som bara hindrar mig från en korrekt sits)

1 kommentar:

  1. Så himla roligt att se er! Han är ju supersvår att rida bra och samtidigt se bra ut med sits mm. Så var inte så hård mot dig själv! :)

    SvaraRadera