fredag 16 november 2012

Pysseldag!

Har ni hört talas om stigbygelskydden? En fleecepåse som man trär på stigbyglarna för att skydda sadeln från repor och smuts. Speciellt nu på hösten när det är så lerigt ute så kommer de verkligen att fylla sin funktion. De går att köpa dem för 75 kronor(100 kronor med brodyr) på nätet, men jag tänker inte betala så mycket pengar när jag lika gärna kan knåpa ihop ett par själv!
Här hittar du bloggen som bilden kommer ifrån

 Börjar med två projekt idag! 

Jag har sytt klart dem och det gick på dryga 20 minuter från det att jag plockade fram material tills det att jag testade dem på stigbyglarna på dressyrsadeln! Jag ska visa ett resultat på dem senare ikväll, hinner inte nu för jag ska ta mig ut till stallet för att göra i ordning oss inför en tur till manegen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar