måndag 10 september 2012

-3000 kronor på kontot

När jag gick ut i morses hittade jag Donatello liggandes i hagen. Jag skulle nog vilja påstå att det är då han är som mysigast, man kan sitta hur länge som helst jämte honom och bara ta det lugnt.

Idag har jag tänkt att lägga ut 3000 kronor på årshyran till manegen. Jag insåg för ett tag sedan att jag verkligen inte vill tillbringa en hemsk vinter till med att bara skritta/halka omkring på isgator, jag vill kunna träna! Annars kommer vi bara att få börja om med dressyrarbetet i vår igen, så det känns som en hyfsat nödvändig utgift även om det känns surt just nu att betala allt det. Speciellt när jag egentligen sparar till en ny hoppsadel.

Mitt enda dilemma nu är hur jag ska kunna lyckas med att koppla transporten själv... I värsta fall så kan jag väl rida dit, det blir en bra uppvärmning men vägen är en 70väg och bilarna +lastbilarna kör något snabbare än så. Oftast så har de heller ingen respekt för hästar, så det är inte helt riskfritt. Vi får se hur det blir!

2 kommentarer:

  1. Vad är det som är krångel med transporten? :)
    Innan har jag bara haft 2 brodd i varje sko men från och med förra vintern kör jag bara på skor med 4 broddar i varje. Då kan man rida hur som helst oavsett underlag :) plus snösulor då ;)
    Fast ja förstår vad du menar med att kunna rida "ordentligt" och träna mm.. Han har ju så mkt energi så det kan ju vara riskfyllt att galoppera mm om det är halt och så..
    Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig backat på och kopplat den själv, det var lite krångligt men tillslut lyckades jag. Dock tog väldigt mycket längre tid då jag inte hade någon som kunde säga hur långt det var kvar, var ju tvungen att gå ut var och varannan sekund så att jag inte backade förlångt eller snett ;)

      Men vi kom iväg i alla fall och träningen gick fantastiskt! Han var superfin idag (:

      Jo, fyra broddar i varje hade väl fungerat, men det är skönt att få vara lite inomhus också ;)

      Kram!

      Radera