lördag 29 september 2012

Höstmarknad

Igår(och idag) var det höstmarknad i Borås, jag hatar egentligen den, men åkte in för att jag var tvungen. Det är alltid fullt med barn som springer överallt, långsamma mäniskor(det är ingen idé att försöka stressa igenom stan, man blir bara förbannad) och värst av allt, alla barnvagnar som skjuts fram av mammor som om de vore stridsvagnar. Jag vet inte hur många gånger jag blev påkörd i hälarna av de j*vla vagnarna.

Jag brukar aldrig hitta något vettigt på marknaden annars, men igår hade JC lite utförsäljning utanför sin affär och där kunde man fynda massor av roliga grejer. Jag köpte dessa grejer:

  • Schampo och balsam för 199 kronor, ordinarie pris låg på dryg 430 kronor. Detta var det jag åkte in för att köpa då just det märket är det enda som fungerar på mitt hår och det är i vanliga fall svindyrt, men de brukar alltid ha marknadspriser på det när vår- och höstmarknaden är.
  • 10 stycken smycken för 10 kronor, de låg i en hemlig påse, så man kunde inte välja. Ordinarie pris låg på ca 700 kronor. JC
  • En lite längre skjorta i ett härligt material, lite som tunn flanell. 20 kronor kostade den och hade tidigare kostat 300 eller 400 kronor, kommer inte riktigt ihåg. 
  • En mörkblå jättegosig dunjacka, oäkta såklart! Annars skulle jag inte köpt den. Ordinarie pris låg på 999 kronor, jag köpte den för 150 kronor! Den ska jag ha när jag hälsar på Jossan i Östersund så att jag inte fryser ihjäl! 
  • Ett mobilskal för 75 kronor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar