måndag 3 september 2012

Riktiga fynd!

 Detta är nyinköpt från hästloppisen i söndags. En lädergjord med platta och en förbygel. Han behöver egentligen inte en förbygel, men det matchade fint med gjorden och martingallen kommer att komma till användning. Resåren är mörkt blå med gula ränder, så det passar perfekt till schabraket som är på bilden! Det blir nog nästa hoppoutfit på nästa tävling! Nu behöver jag bara en ny sadel, den jag har ligger dåligt på honom och ger mig en förbaskat dålig sits. Sen skulle jag ju helst också vilja ha en svart sadel istället för brun.

Nu har jag inte betalt förbygeln än då jag fick ta hem och testa om den passade först, om jag gör några fler hål så sitter den nog perfekt! Så jag ska behålla den och betala den. Gjorden betalade jag endast 50 kronor för! Ett riktigt fynd då den var i fint skick och det skulle kosta minst 600 kronor om jag skulle köpa en ny. Så mycket hoppar jag inte så att jag skulle betala så mycket, så denna blev perfekt!

1 kommentar: