torsdag 27 september 2012

Veterinären om en timma

Innan frukost idag hann jag med ganska mycket, jag släppte ut hästarna, mockade upp i boxen, hängde ut maten i hagen, flyttade en hög med gödsel som hamnat på fel ställe, myste med katten som hittat en ny lekplats på Donatellos rygg och så rensade jag upp lite i stallet. Ganska produktiv morgon måste jag säga. Mina mornar brukar gå ut på att släppa ut hästar, hänga ut mat och sedan direkt till frukosten framför teven.

Nu ska jag göra i ordning mig och Jack för ett besök hos veterinären. Han ska nämligen få sina klor klippta då jag inte orkar med hans dödstjut längre. Han var lätt att klippa klorna på förut men har blivit helt förjävlig det senaste. Jag hade väl kunnat förstå det om det hade varit så att vi hade råkat klippa för långt in eller att han hade fått ont på grund av något annat under tiden vi klippte, men det har aldrig hänt. Så nu får veterinären ta hand om kloklippningen ett tag framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar