torsdag 27 september 2012

Superträning!

Idag tränade vi för Jenny och det kändes jättebra! Hon tyckte att han började se riktigt fin ut om än lite tjock, men vi har ju börjat ge dem mat dygnet runt nu i slow feed-nät och i början äter de lite för mycket innan de inser att maten inte tar slut. Då kan de själva börjar inse att de inte behöver äta hela tiden och bara äta när det behövs. Hoppas bara att det fungerar, tills dess så är det lite extra träning för att få bort extrakilona.

Träningen var jättekul, vi gjorde massor av olika övningar och allt gick tillslut bra även om en del övningar tog några repetitioner innan vi fick till det. Vi övade på ställningen i nacken, ställde utåt på volten, galoppfattningar från trav, skänkelvikningar i skritt och trav, framdelsvändningar och galoppfattning från skritt! Just det sista har vi inte övat på typ ett år och då han vi precis börja med det innan vinteruppehållet. Så nu känns det verkligen som att vi börjar komma tillbaka till dit vi var och det känns också som att det går bättre och snabbare framåt den här gången! Det roligaste var nog att fattningen från skritt tillslut gick jättebra att göra, jag kände verkligen att jag fick med mig honom i fattningen.

Bra känsla genom hela träningen, imorgon blir det dessutom träning igen fast på Tokarp. Jag hoppas att den bra känslan finns kvar och att det blir en rolig träning. Nu ska jag snart sova, mamma har nämligen fixat så att jag får jobba fem timmar imorgon så jag ska upp hyfsat tidigt. Ska bli skönt att få göra något och inte bara gå hemma, sen är det ju fint med lite extrapengar i plånboken. Sparar inför göteborgs horse show som är om...  över ett halvår räknade jag till nu...Jag som hade tänkt mig att det var typ fyra månader dit bara. Aja, jag kan ju spara mer tills dess då i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar