torsdag 13 september 2012

Superträning

Det här var ungefär den bästa bilkvaliteten som gick att får klockan halv åtta efter träningen när skymningen började komma.

Träningen för Jenny var jätterolig idag, det var längesedan jag tränade för henne, jag har ju bara varit med och kollat på när Ellen har tränat. Övningarna var väl inte roliga i sig, men resultatet var kul. Det gick finfint och man kan verkligen känna skillnaden på honom nu och för bara någon månad sedan! Vi övade mycket övergångar och red nästan hela passet på en stor volt.

Det svåraste nu framöver kommer bli att bryta gamla vanor. Förut fick man, om jag överdriver liite, slita och dra i honom för att få stopp på honom i galoppen. Nu orkar han aningens mer så nu kan vi börja rida på riktigt, alltså ta och släppa i upprepning för att stanna honom. Det blir en liten omställning, jag måste släppa tanken på att han kommer att sticka om jag mjuknar i förhållningen. Men det ska vi nog kunna klara av snabbt! Nu blir det träning varannan vecka för Jenny också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar