söndag 2 september 2012

Hästloppis

Idag har jag varit på Tokarp som har haft öppet hus. Ville man så fick man vara med på bakluckeloppisen, så jag tog med mig allt jag hade som jag inte behöver +lite grejer som jag hjälpe en annan att sälja. Det var synd att vädret var så dåligt, mellan 10 och 13 så regnade det så det kom inte jättemycket folk. Jag lyckades sälja en del grejer ändå, tror till och med att jag sålde för mest pengar av de som var där och sålde(ca 5 stycken)
Det jag sålde var:

  • 3 stycken säkerhetsvästar
  • 2 par ridbyxor
  • En tävlingshuva
  • 4 stycken schabrak
  • En ridjacka
  • Ett par short chaps
  • En ridhjälm
  • Ett träns
  • Ev. ett par ridstövlar(hon ska testa dem senare idag)
Så det blev väl rätt lyckat även om jag fortfarande har hela bagaget fullt av grejer. Det inhandlades även lite, jag köpte en hoppgjord och kanske en matchande brösta med martingal om den passar, ska testa senare idag. Sen köpte jag ett par sporremmar för 15 kronor, det är sådant som går åt och det är smidigt att ha ett par remmar till varje par sporrar så behöver man inte trixa med det om man vill byta runt lite mellan olika modeller. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar