måndag 17 september 2012

Till vilket pris?

699 kronor

Nästan 700 kronor, för en mössa?! Är det på riktigt? Okej att mössan är gjord av 50% ull och är fodrad med fleece, men 700 kronor? Nej det skulle jag aldrig betala. Kanske om den vore handstickad, men det kan jag sätta en hundralapp på att den inte är. Jag tycker att Kingsland har blivit något överskattat även om de gör snygga kläder. En del grejer är värt vartenda öre, men mössan är överdriven.

199 kronor

Här är en liknande mössa fast från Mountain Horse. Den är också fleecefodrad men är inte gjord av ull, den innehåller istället 100% akryl medan mössan från Kingsland har 50/50 ull och akryl.

Skulle jag köpt någon utav dessa så skulle jag ta den från Mountain Horse då den är minst lika snygg och billigare. Men som tur är så har jag jättefina mössor redan, så jag tänker hålla mig till dem!

2 kommentarer:

  1. Åh jag skulle vilja ha mh mössan! :) vart kan man köpa den?Jag har bara skitfula mössor...Kram Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! Om jag hade haft råd, just nu sparar jag till en mysig, varm tröja från MH inför vintern^^ http://www.charlies.nu/ hittade jag mössorna på, men jag antar att den säljs i de flesta butiker som är återförsäljare av Mountain Horse. MyOne till exempel! Annars kan man ju beställa (: Kram!

      Radera