måndag 10 september 2012

Så himla bra!


Vi var i manegen idag och tränade, vi var själva där så vi hade hela banan för oss själva. Det gick fantastiskt bra! Speciellt galopperna konstigt nog.. I alla fall de tre, fyra första. Jag hade gramanen på, men den var inte direkt spänd mer än några sekunder vid avbrottet till trav. Jag galopperade till och med snett igenom med honom utan att han gick ur formen nämnvärt förrän i slutet av den, men då började han också bli ganska trött så det var väl väntat.

Det jobbigaste för tillfället är att jag inte får bära linser då jag har ett sår på hornhinnan, det innebär gasögon fram tills på onsdag. Det i sin tur innebär att varje gång jag rider eller tränar i övrigt nu så är det skitjobbigt. Var och varannan sekund måste jag rätta till glasögonen för att de åker ner och det stör något så oerhört, speciellt när man rider. Så därför tog jag av mig dem idag och red utan. Jag såg inte mycket, utan glasögon ser jag 0,1 och ser man perfekt så ligger man på 1,0 om jag inte har fattat det helt fel, så det mesta var suddigt. Det är tur att man inte behöver synen för att kunna rida! 

Jag är i vilket fall supernöjd över oss idag, imorgon och i övermorgon blir det nog uteritter. På torsdag blir det träning för Jenny och på fredag tränar jag med dressyrspecialen på Tokarp. På lördag blir det nog ganska lugnt, för på söndag blir det dressyrtävling och då ska vi rida en LC och debutera i LB! Mest för skojs skull och för att kunna ha något att jämföra med i framtiden. Det blir inte bara vår första debut i LB tillsammans, jag har aldrig ridit LB på någon annan häst heller, Donatello vet jag inte riktigt men jag tror inte heller att han har gjort det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar