lördag 29 september 2012

Det är höst nu

Dagens outfit:
Täcke - Gekås
Grimma - vet ej
Ludd - vet ej
Mössa - gammal från indiska
Halsduk - Gekås
Jacka - klubbjacka
Byxor - Gekås
Stövlar - tretorn

...Skoja bara. Fullt medveten om att vi ser ut som de skabbigaste av de skabbiga, eller i alla fall jag haha! Meningen var att jag skulle gå ut och gå med mamma när hon skulle ut med hunden, så hämtade jag Donatello så att han skulle få en liten promenad också.

Men efter ett tag tröttnade jag på att gå, så jag valde att åka häst istället, mycket bekvämare! Travade lite med honom, men uteslöt galoppen då jag varken hade träns eller hjälm och så var det ju egentligen hans vilodag idag. Han lyssnade dock väldigt bra på hjälperna, han drog inte iväg utan lyssnade vid förhållningar.

Igår tränade vi ju på Tokarp och det gick fint. Vi red mycket böjda spår och gjorde väldigt många serpentiner, ibland med volter i varje båge. Gjorde lite ryggningar, halter och halvhalter över medellinjen också. Han kändes bättre i torsdags, men det var inget som var tokigt igår, men han var inte lika framåt.

1 kommentar:

  1. De e nästan läskigt vad lik din häst var en häst på vår ridskola, Aportino. o.O

    SvaraRadera