onsdag 12 september 2012

MyOne

I Borås finns det två ridsportsbutiker att välja mellan, Hööks och MyOne. Jag är oftast på Hööks då det är billigare men igår förvånades jag positivt när jag var inne på MyOne! Jag hittade ett schabrak som var nedsatt i pris från 299 kronor till 169 kronor. Om jag förstod det rätt så var det en nyhet i butiken och det var, som det stod på skylten bredvid, "först till kvarn" som gällde. Det fanns i tre olika färger, rött, blått och grått. Jag hade gärna köpt det röda då det var skitsnyggt, men det fick blir det gråa som var minst lika snyggt. Donatello passar inte riktigt i den röda färgen och jag var ute efter något som var lättmatchat. Jag hade tur, för det fanns bara ett grått kvar i dressyrmodellen i storlek full! Visst var det snyggt?!

Sen hittade jag dessutom en plastrong för 129 kronor, på Hööks kostar en plastrong 149 kronor. Sen hittade jag en plastrongnål för 39 kronor, på Hööks kostar en likadan nål 49 kronor. Hehe, jag sparade hela 30 kronor.. Plus att jag slapp betala bensin för att ta mig till Hööks, till MyOne tog jag bussen, gratis. Så jo, det blev lite mindre utgifter genom att välja den dyrare butiken, i alla fall den här gången! Ett liknande schabrak på Hööks finns inte, i alla fall inte i det materialet. Men jag kan sätta tusen kronor på att detta håller en bättre kvalitet än något av Hööks schabrak. 
Mitt största problem just nu är att kunna knyta den där j*vla plastrongen snyggt.. Jag håller på att bli galen! Men det är väl bara att öva...

2 kommentarer:

  1. Jättefint schabrak! Längtar redan till mässan i gbg nästa år :D

    SvaraRadera
  2. Det gör jag med!! Som tur är har jag en hästmässa här i Borås att se fram emot nu i oktober ^^

    SvaraRadera