onsdag 19 september 2012

Bra träning idag

Det är såhär man får göra om man inte har någon annan som kan fota, det blir tyvärr inte några ridbilder på det här viset, men men.

Ridpasset gick ganska bra tycker jag, det kunde i alla fall inte gått så mycket bättre än såhär utan tränare. Jag gjorde mycket övningar för att få honom mer liksidig och mjukare i sidorna till att börja med, sen gjorde jag lite lösgörande arbete. Till sist tränade vi på galoppen och det gick helt okej. Jag gjorde en fattning, galopperade ett varv på en 20-metersvolt och bröt av. Det upprepade vi kanske fem gånger i högervarvet innan vi tog vänster varv ca fem gånger. Jag tror att han kan bli riktigt fin om några månader när han har fått lite mer muskler och orkar jobba längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar