måndag 23 april 2012

Awesomeridpasset

Haha oj vad skum bildkvaliteten blev! Aja, jag red i paddocken och tänkte att jag skulle filma lite av ridpasset med mobilen för att se hur det såg ut. Jag ställde mobilen lutad mot ett cavalettiblock så att man såg nästan hela ridbanan, men när jag hade börjat rida så trillade mobilen utan att jag märkte det, allt man såg var några moln och trädtoppar... Får testa igen och ställa den lite stadigare nästa gång jag rider där.

Ridpasset gick dock superbra! Han kändes jättefin och hyfsat lika i båda sidorna, lite dålig energi i början men det löste vi fort! Jag älskar när det går så bra som det gick idag! Vi fick till och med till en galopp i varje varv och båda var helt okej om man jämför med förra gången vi galopperade på ridbanan! En annan positiv sak är att hans päls är supermegablank! De senaste veckorna har jag lagt ner dubbelt så mycket tid på att borsta och rykta och det har verkligen gett resultat! Dock fäller han fortfarande en massa, det ska bli så skönt när fällperioden är över. Det kasnke var dumt av mig att släppa ut honom i hagen utan täcke.. Det är lerigt och jag lovar att han kommer att rulla sig, men det är ju trots allt uppehåll, ganska varmt och vindstilla så..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar