onsdag 11 april 2012

Dagens träningspass x2

Bild kommer snart, det fungerar inte just nu.

Jag och Donatello tog en tur på en timma ca idag, mest på grusväg men också lite i skogen. Jag har haft så fruktansvärt ont i min axel de senaste gångerna jag har ridit, det känns som att det är något som trycker på någon muskel där. På grund av detta har jag blivit ganska ojämn och mycket svagare i vänster sida. Därför tog jag gramanen idag för att inte behöva använda lika mycket styrka, det fungerade bra och jag fick nästan inte ont alls under turen. Jag måste ta reda på vad det är för fel snarast, såhär kan det ju inte hålla på! Kanske att jag felbelastar eller sitter snett när jag rider?

När jag ändå hade gramanen så testade jag lite galoppfattningar, de fungerade helt okej, det blev ingen slängtrav emellan! Sen var väl inte galoppen helt i form och sådant, men med lite mer muskler så ska han nog lyckas riktigt fint! I början av maj är det programridning på Tokarp och sen är det klubbmästerskap i dressyr samma månad. Jag satsar på att rida LC på minst 50% på programridningen och minst 60% på tävlingen, jag tror att det hänger mycket på galoppen, så det är den som kommer att dra ner procenten rejält. Men övning ger färdighet och vi ska öva jättemycket!

Inte nog med att jag blev skitsvettig under ridpasset, sen var jag och körde ett cirkelpass på en timma och dog nästan! Jag har inte varit på gymmet på väldigt länge på grund av skolan och det märktes! Nu ska det börjas att tränas mer seriöst i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar