söndag 15 april 2012

Tävlingen idag

Idag var vi på Tokarp och hoppade en clear round på 70 cm, det var första gången som vi inte rev ett endaste hinder på 70 cm sen första tävlingen vi hoppade tillsammans! Jag är jätteglad! Idag valde jag att bara hoppa en runda, då vi alltid klarar första rundan och river ett hinder på andra rundan i vanliga fall. Troligen för att han inte riktigt har orkat med. Men idag valde jag att hoppa en runda på 70 cm istället för en på 60 cm och en på 70 cm som jag brukar och det fungerade finfint!

Dock klantade jag mig lite och glömde nästan banan, så fick bryta av till trav och leta runt lite, hittade det och han fattade galopp och klarade det. Inte lätt med en virrig ryttare.. Idag valde jag att rida så okomplicerat som möjligt och skita i att försöka få honom att inte rusa mot hindren. Det svåra med honom är att det inte går att rida för fort, då river han på grund av det. Man kan inte heller fippla för mycket för då tappar han rytmen och det fungerar inte heller. Jag skulle nog inte säga att det var en jättesnygg runda, men jag är jättenöjd ändå! 

Detta var verkligen positivt jämfört med i fredags, framridningen gick helt okej, vi klarade banan och vi varvade ner lugnt och fint. Bra dag! Nu ska vi grilla, det kan inte bli en så mycket bättre dag än vad det redan är! 

1 kommentar:

  1. Gud va kul! Grattis! Nej det är verkligen inte lätt att rida honom bra mot hinder. Han vill ha det precis lagom ;)
    Åh ser att han har tappat mycket hull och muskler :/ det gjorde han under vintern hos mig med, vet dock inte varför. Han blev alltid sådär kantig på vintern/våren för att sedan runda till sig på sommaren :)

    SvaraRadera