söndag 8 april 2012

Ny runda!

Tänk att man fortfarande kan hitta nya vägar som man aldrig ridit på efter typ tre, fyra år! Största delen av rundan har jag ridit förut men den "översta delen" på kartan var en ny väg.

Det gick jättebra idag! Jag tog gramanen för jag tänkte att jag skulle hitta någon bra stans att ta en galopp eller två och då är det lättare att hålla ihop och så vidare. Dock hittade jag inget bra ställe, så det blev bara skritt och trav, men det fungerade fantastiskt! Gramanen användes inte alls då han gick superfint ändå, i skritten behövde jag knappt hjälpa honom, han sökte sig neråt och hittade en fin form med en gång utan att jag korrigerade speciellt mycket alls. Traven var lite jobbigare men han var fortfarande relativt lätt i handen nästan hela tiden!

Det känns att vi gjort framsteg, nu går han inte och drar upp huvudet och är tung att rida, han kändes riktigt trevlig faktiskt! Jag lovar att det är för att jag lagt ut honom på hästnet som han håller på såhär och är snäll som en kattunge! Nej men det kändes bra idag och inte nog med att han var fin, vädret var fantastiskt! Imorgon blir det nog longering och på tisdag tänkte jag ta ett dressyrpass i paddocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar