onsdag 4 april 2012

Skisser för sommaren

...och planer för de kommande åren! Det här är vad jag vill/ska göra med mitt liv under de kommande åren!


  • Lösa det här med hästsituationen, som det ser ut nu så vill jag hitta ett riktigt bra hem åt Donatello och sen skaffa mig en unghäst som jag kan utvecklas med(få mer unghästvana helt enkelt, självklart med hjälp av duktiga hästmänniskor) och lära mig av. Senare också komma ut och tävla.
  • Jobba! Jag har fått jobb på Bts tryckeri i Viared som städerska(eller lokalvårdare kanske det heter nu för tiden) Där kommer jag inte att jobba heltid, så jag kommer att ha massor av tid för hästarna, kompisar och andra nöjen.
  • Börjar plugga i höst! Igår skickade jag in ansökningarna till högskolan! Det blir antingen ett Tekniskt- och naturvetenskapligt basår(i första hand) eller ett tekniskt basår. Håll tummarna för att jag kommer in!
  • Troligen jobba eller läsa vidare här i närheten och jobba efter det.
  • Efter några år(vet inte hur många, det beror på föregående punkt) ska jag söka till polishögskolan och gå där.
  • Jobba som polis.
  • Bli ridande polis!
Detta är alltså minst tio år av mitt liv framöver och det är skrämmande! Det kommer troligen att ändras under tiden, men det får jag ta då. Detta är vad jag vill just nu! Självklart är hästarna inplanerade i mitt liv undertiden!


2 kommentarer:

  1. Om du inte kan utvecklas med en häst med goda potential ska du absolut inte tro att du kan utvecklas med en unghäst som kräver vägledning, unghäst är inget man utvecklas med. Unghäst är något som kräver sin ryttare och något du formar själv. Och man måste räkna med att det kommer stora bakslag i sin egna ridning. Man utvecklas inte på en unghäst, man utvecklar unghästen.

    SvaraRadera
  2. Det är ren ut sagt korkat att tro att du kommer komma längre med en unghäst än den du har nu. Din häst har alla potential, rid ihop den och fokusera inte på det dåliga hela tiden.

    SvaraRadera