tisdag 10 april 2012

Snyggt ridtäcke

Täcket passade fint! Det ser kanske lite konstigt ut eftersom att jag lagt det lite över sadeln, men det var bara för att täcka fårskinnspadden. I vilket fall så fungerade det som det skulle och var inte ivägen vid ridningen! Dessutom så var han skitsnygg i det!

Vi skrittade ut en bit först och direkt när jag kortade in tyglarna och bad honom att sänka formen så gjorde han det direkt! Sen var det inte svårt att få honom att gå kvar där så framsteg? Ja! I paddocken travade vi först och det fungerade också himla fint(måste sluta överanvända ordet himla). Jag testade en galoppfattning i varje varv, men det kändes inget bra alls. Jag försökte att verkligen sitta ner och jobba med honom, men han hade ingen balans och jag lyckades aldrig hitta någon bra form mer än några steg. Det får vi jobba mycket på! 

På fredag blir det dressyrträning och på söndag ska vi hoppa 70 cm clear round på Tokarp! Jag ser fram emot det, hade jag haft råd så hade jag tränat minst två dagar i veckan för en instruktör.

1 kommentar:

  1. Jättefint :D Är så avis på din sadel :)

    Kul att det går så bra i dressyren! Skit att det ska bli så när han är ute på annons bara, som om han visste lixom? :)

    SvaraRadera