lördag 7 april 2012

Kollat på häst

Idag var vi och kollade på en häst, ett sto född 2008. Pappan var arabiskt fullblod och jättefin,mamman var svenskt halvblod och fanns inte att se. När vi kom in i hagen så kom hon direkt fram och hälsade och var jättenyfiken och verkligen skitsnäll! Jag tror att jag är kär!

Sen var hon inte longerad, inte löshoppad, inte tränad på något annat sätt mer än att hon var ledd i grimma, så det var en helt grön häst! Både positivt och negativt kan jag tänka mig.

Men ja, det var kul att åka och titta på henne och hon var verkligen supertrevlig, men vi får se! Nu ska jag äta middag och sen ska jag ut med Donatello en sväng! Det blir nog en mysig uteritt, barbacka kanske?

5 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt det verkar! =)

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag är en tjej som följt din blogg ett tag!
    Tycker Donatello verkar vara en riktigt trevlig häst! Skulle köpt honom om jag haft plats och råd med en till häst men tyvärr inte :(
    Där emot har jag en kompis som ska sälja en häst, har funderat på att skriva något tidigare men har inte blivit av.
    Hon har en valack som är 9år super snygg häst att se på, men han är ganska grön men tävlad till 110 har ja för mig.. Meen han kanske är för gammal?
    Hoppas Donatello får ett riktigt bra hem!! Mvh HannaPanna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej!
      Jo han är väldigt trevlig och jag önskar att jag kunde haft två hästar!
      Ligger hästen ute på hästnet så får du gärna länka till den (:

      Ha det fint!

      Radera
    2. hej igen!
      Här är en länk till hennes annons!
      http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=596941&inriktning=&typ=

      // HannaPanna

      Radera
    3. Hej! Jag har faktiskt kollat lite på den annonsen! Verkar vara en trevlig häst! Ska fortsätta att fundera lite, men allt beror på om jag kan/vill sälja Donatello (:

      /Mony

      Radera